Au apărut voci, și sunt din ce în ce mai multe, cele avizate, care presupun că în cazul accidentului de pe lacul Suitghiol pilotul ”se dădea” cu elicopterul.
Ce înseamnă ”se dădea”? Adică făcea acrobații cu elicopterul, zburând foarte aproape de luciul apei și ridicând cu forța palelor apa, provocând o mică furtună locală.
De ce făcea pilotul treaba asta? Probabil pentru a-l impresiona pe mai tânărul copilot și pentru ”a le da pe spate”, sau mai bine zis pentru a le da pe spate pe tinerelele doamne din carlingă și pentru a le
uda cumva. Cum se pricepea și el.
Nu voi intra acum în discuții privind folosirea unor bunuri publice în scop personal sau altele similare. Nu-i folositor și oricum nu mai contează. Mulți fac asta, dar nu omoară. Și ar trebui să extindem discuția și la accidentul din Apuseni unde exista o domnișoară la bord care a suportat destul de multe suspiciuni privind utilitatea, legalitatea și necesitatea prezentei ei acolo.
Este un punct de vedere interesant de explorat la Suitghiol, ce căutau femeile, doctorița și asistenta, după ce-și terminaseră misiunea, să zboare către alimentarea cu carburant? Era treaba lor asta? De ce n-au coborât când trebuia și le-a mai trebuit un zbor suplimentar?
Sunt nenumărate cazurile când piloții de elicopter fac bravade similare și se prăbușesc. Sunt dese situațiile când piloții de avioane fac același lucru și apoi epavele se așează pe fundul oceanelor sau mărilor sau se transformă în cenușă și fum pe pământ.
Sunt arhicunoscute accidentele de mașină cu puști teribiliști, vitezomani, niște deștepți - evident, încercând să impresioneze o p!zd@ sau mai multe proaste și luând mai multe vieți decât cele care erau necesare. Exemplele din România sunt atât de multe, în anotimpul cald se întâmplă cam un astfel de accident pe zi, fiecare cunoaște măcar un exemplu.
Da, știu că sună rău. Cum spui tu să zic mai bine? Zi tu!
Nu mai reiau acum zecile de cazuri ale autocarelor, Muntenegru îți spune ceva? și ale microbuzelor care au omorât mai multe zeci sau sute de oameni pentru că șoferii aveau nevoie de teribilism pentru a se confirma pe sine. Dar nimeni, sau prea puțini au protestat și au rugat la acele momente inconștientul de șofer să încetinească sau să înceteze să facă acrobații.
Este evident că undeva ceva strâmb se petrece. Și că toții morții, sau mulți dintre ei, care au fost în acel elicopter, avion, autocar, microbuz sau autoturism, au și ei partea lor de vină. Eu așa cred. Să-mi fie cu iertare dacă păcătuiesc.
Cum să vezi că pilotul sau șoferul face acrobații cu mijlocul de transport și că-ți poate pune viața în pericol și tu să nu protestezi vehement și chiar violent? Cum să nu iei atitudine? Cum să nu-i dai două castane şoferului, mai întâi, ca să fie mai atent, apoi să-l dai în plm? Dacă n-o faci înseamnă că accepți eventualele consecințe. Atunci de ce să ne mai plângem, noi sau rudele aferente?
Vârsta tânăra și lipsa de experiență nu sunt argumente. Pentru că dacă nu ai minte să observi că deșteptul de pilot sau șofer te poate băga în mormânt, poate că îți lipsesc atâtea altele și pentru tine nimic nu mai contează.
Când înghiți mizerii trebuie să știi că vei avea parte de mizerii mereu. Sau de accidente. Sau chiar de moarte. Ce-i așa greu de înțeles? Este o lege nescrisă.
Vedem des, în viața de zi cu zi, lângă noi, oameni apropiați care fac tâmpenii colosale sau debitează prostii pe bandă rulantă și pun în pericol liniștea, viitorul sau chiar viața. Puțini vociferează măcar. Foarte puțini reclamă ferm greșelile constatate sau devierile de la norme.
De ce se întâmplă asta?
De ce avem toleranța asta ce ne poate face enorm de mult rău?
De ce înghițim porcării?
De ce acceptăm proştii să ne conducă destinul?
Bune întrebări!
Lipsa de atenție, de cumpătare, de echilibru și de liniște, prin nevoia de adrenalină, dar mai ales lipsa protestului vehement atunci când constați că cineva de lângă tine bravează, blufează, aberează, derapează într-un fel sau altul - este criminală.
La propriu.
Ce înseamnă ”se dădea”? Adică făcea acrobații cu elicopterul, zburând foarte aproape de luciul apei și ridicând cu forța palelor apa, provocând o mică furtună locală.
De ce făcea pilotul treaba asta? Probabil pentru a-l impresiona pe mai tânărul copilot și pentru ”a le da pe spate”, sau mai bine zis pentru a le da pe spate pe tinerelele doamne din carlingă și pentru a le
uda cumva. Cum se pricepea și el.
Nu voi intra acum în discuții privind folosirea unor bunuri publice în scop personal sau altele similare. Nu-i folositor și oricum nu mai contează. Mulți fac asta, dar nu omoară. Și ar trebui să extindem discuția și la accidentul din Apuseni unde exista o domnișoară la bord care a suportat destul de multe suspiciuni privind utilitatea, legalitatea și necesitatea prezentei ei acolo.
Este un punct de vedere interesant de explorat la Suitghiol, ce căutau femeile, doctorița și asistenta, după ce-și terminaseră misiunea, să zboare către alimentarea cu carburant? Era treaba lor asta? De ce n-au coborât când trebuia și le-a mai trebuit un zbor suplimentar?
Sunt nenumărate cazurile când piloții de elicopter fac bravade similare și se prăbușesc. Sunt dese situațiile când piloții de avioane fac același lucru și apoi epavele se așează pe fundul oceanelor sau mărilor sau se transformă în cenușă și fum pe pământ.
Sunt arhicunoscute accidentele de mașină cu puști teribiliști, vitezomani, niște deștepți - evident, încercând să impresioneze o p!zd@ sau mai multe proaste și luând mai multe vieți decât cele care erau necesare. Exemplele din România sunt atât de multe, în anotimpul cald se întâmplă cam un astfel de accident pe zi, fiecare cunoaște măcar un exemplu.
Da, știu că sună rău. Cum spui tu să zic mai bine? Zi tu!
Nu mai reiau acum zecile de cazuri ale autocarelor, Muntenegru îți spune ceva? și ale microbuzelor care au omorât mai multe zeci sau sute de oameni pentru că șoferii aveau nevoie de teribilism pentru a se confirma pe sine. Dar nimeni, sau prea puțini au protestat și au rugat la acele momente inconștientul de șofer să încetinească sau să înceteze să facă acrobații.
Este evident că undeva ceva strâmb se petrece. Și că toții morții, sau mulți dintre ei, care au fost în acel elicopter, avion, autocar, microbuz sau autoturism, au și ei partea lor de vină. Eu așa cred. Să-mi fie cu iertare dacă păcătuiesc.
Cum să vezi că pilotul sau șoferul face acrobații cu mijlocul de transport și că-ți poate pune viața în pericol și tu să nu protestezi vehement și chiar violent? Cum să nu iei atitudine? Cum să nu-i dai două castane şoferului, mai întâi, ca să fie mai atent, apoi să-l dai în plm? Dacă n-o faci înseamnă că accepți eventualele consecințe. Atunci de ce să ne mai plângem, noi sau rudele aferente?
Vârsta tânăra și lipsa de experiență nu sunt argumente. Pentru că dacă nu ai minte să observi că deșteptul de pilot sau șofer te poate băga în mormânt, poate că îți lipsesc atâtea altele și pentru tine nimic nu mai contează.
Când înghiți mizerii trebuie să știi că vei avea parte de mizerii mereu. Sau de accidente. Sau chiar de moarte. Ce-i așa greu de înțeles? Este o lege nescrisă.
Vedem des, în viața de zi cu zi, lângă noi, oameni apropiați care fac tâmpenii colosale sau debitează prostii pe bandă rulantă și pun în pericol liniștea, viitorul sau chiar viața. Puțini vociferează măcar. Foarte puțini reclamă ferm greșelile constatate sau devierile de la norme.
De ce se întâmplă asta?
De ce avem toleranța asta ce ne poate face enorm de mult rău?
De ce înghițim porcării?
De ce acceptăm proştii să ne conducă destinul?
Bune întrebări!
Lipsa de atenție, de cumpătare, de echilibru și de liniște, prin nevoia de adrenalină, dar mai ales lipsa protestului vehement atunci când constați că cineva de lângă tine bravează, blufează, aberează, derapează într-un fel sau altul - este criminală.
La propriu.
Din ce am citit despre accidentul cu autocarul din Muntenegru,un turist sau o parte din turisti l-au rugat pe sofer sa mearga mai incet, iar soferul ar fi zis "si eu v-am rugat sa nu mai stati in picioare". Fereasca Dumnezeu de astfel de tragedii.
RăspundețiȘtergereSe poate să fie așa, nu cunosc. Dar dacă erau mai mulți, nu doar unu, care să-l apostrofeze energic, eventual să sune la sediul firmei angajatoare făcând o reclamație...poate nu se ajungea aici. Acel șofer nu era la prima astfel de abatere.
RăspundețiȘtergere