sâmbătă, 18 iunie 2016

Holteii

Am cinci-șase prieteni și amici care au ales să nu se (mai) însoare. Eu sunt alături de ei, dar cam al ... optulea, reticent, circumspect. Stau mai departe, studiez încă piața, verific informațiile proaspete, mă mai împiedic uneori, încerc să nu mă molipsesc definitiv. 
Încerc!
Nu mi-e ușor nici mie. Am și eu crucea mea de dus.

S-ar putea să fie chiar mai mulți din specia de mai sus, dar eu m-am oprit cu atenția doar asupra acelora care fac acest lucru asumat, conștient, declarativ. Nu ostentativ, pentru că ei sunt chiar discreți. ☺ Foarte discreți!
Cu siguranță că ei sunt mai mulți, dar ceilalți orbecăie încă. Te rog nu mă întreba iar de ce, am tot scris poveștile unora mai demult. Aici și câte ceva și aici.

Pot spune despre ei, despre holteii asumați, pe scurt, următoarele:
- trăiesc viața azi; Nu ieri, nu mâine! Nu istorii, nu vise, doar elemente concrete, fapte, senzații. Azi, acum!
- nu judecă și nu cer, dar nici nu dau, socoteală; Nu-s sclavii nimănui, dar nu sclavagesc nici ei pe nimeni. Mi se pare corect și egal, libertatea ar trebui să ne domine pe to(n)ți. 
- sunt toleranți, relaxați, muncesc doar atât cât să aibă un confort elementar; Nu mai au planuri de mărire, devenire, ajungere, realizare. Râd ca apucații când aud de cursuri, diplome, calificări, promovări, "joburi", obiective, ierarhii, măriri de salarii, teambuildinguri, certificări, evaluări. Deseori îi doare burta de la atâta râs de naivitatea celor care mai cred în marote, icoane, holograme, rat-race, juguri argintate, colivii aurite.
- aproape toți arată încă foarte bine pentru vârsta și trecutul lor; Și mai toți au mințile la ei. 
Oare să-ți păstrezi mințile în buzunarul tău n-ar trebui să fie o preocupare de bază, zilnică, a noastră?

Iată ce au comun acești bărbați care n-au neveste cu acte, n-au prietene oficiale și nici afișate ostentativ în pozele de profil de pe Fb, care nu (mai) caută perechea cu obstinație și ardoare, pentru că vin ele singurele care se știu potrivite și se consideră capabile, care sunt catalogați de privitorii neavizați și inocenți, eronat - desigur, ca fiind singuri, singuratici, fără familie, fără căpătâi:

1. Toți consideră femeia fix așa cum se apreciază ea. Ei sunt de acord cu feminismul, cu egalitatea sexelor, cu iluzoria dorință a unor femei închipuit puternice de a se descurca singure. Ei nu le judecă, nu le apreciază, nu încearcă să le schimbe, le respectă atât cât se respectă și ele însele, le iau ca atare și toată lumea este fericită! Există doar un singur nebun care vrea să mai salveze câte una, din când în gând. Dar se va linişti şi Sisif curând. :-) Foarte curând.

2. Toți au acum o situație materială liniștitoare. Au muncit mult în adolescență și prima tinerețe, au investit cu cap, dar și cu creier, au pus pe picioare afaceri mici, dar stabile, au surse constante de venit chiar dacă modeste, dar se chivernisesc și sunt chibzuiți, alții lucrează în zone antreprenoriale sau corporatiste, dar nu depind de ele. Ziua de mâine nu-i (mai) sperie, au paharul de apă și felia de pâine la îndegură. Patul e mai nesigur, tocmai de aia îl și variază. Nu mă întreba de ce. Habar n-am. smile emoticon


3. Toți acordă timp, atenție și răbdare, în egală măsură, și minților și sufletelor, dar mai ales trupurilor lor. Deși nu mai sunt foarte tineri, ei au între 36 și 48 de ani, își întrețin cu migală și succes carcasele

4. Toți sunt cu mult mai liniștiți, mai zâmbitori, mai relaxați, mai veseli și mai sănătoși decât oricare dintre fericiții din lese.

Soarta ta ești tu!
smile emoticon



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.