duminică, 5 aprilie 2015

Borderline

Știi acea senzație de arsură pe care o trăiești când o bucată de piele ți se smulge de pe trup?
Sunt unii care simt aproximativ aceeași stare când un apropiat sau cineva iubit îi lezează afectiv sau își retrage nejustificat ambasadele iubirii.

Cunoști starea aceea de rău care te cuprinde când respiri timp îndelungat  noxele unei mașini într-un service sau inspiri involuntar fumul unei lumânări ca o torță de la zece centimetri într-o biserică?
Sunt unii care cunosc aceeași stare de durere când văd cum jur-împrejurul tău te invadează lipsa de scrupule, de afecțiune, de atenție și cum goana după material și materialism domină autoritar societatea noastră azi.

Sunt multe persoane care par a nu avea acea piele emoțională care să-i apere de inerentele răutăți și agresiuni externe. Sunt persoane care văd clar și mai repede culorile senzaționale ale florilor și copacilor din jurul nostru și percep și se hrănesc cu energia unui răsărit de Soare sau cu valurile de melatonină generate de un apus fantastic.

Hiper-sensibilii. Am întâlnit câțiva. Persoane fine. Emotive. Despre unii se spune că ar fi afectați de tulburarea psihică numită Borderline. Care ar fi una dintre cele mai grave, dacă nu cea mai grea.

Am învățat în ultimele săptămâni să nu mai judec lumea superficial și în nici un caz după cantitatea de afecțiune expusă sau cerșită. 

Pentru că am înțeles că și eu sunt unul dintre ei. Unul dintre tulburați. Având o mască autoritară și rece deasupra, uneori, dar sângerând abundent dedesubt.

36 de comentarii:

  1. Un articol care impresioneaza si intristeaza profund...
    *Primesti cateva imbratisari de la noi, in speranta ca acestea te-ar putea face sa te simti mai bine?:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu-ți cere scuze.
    Fiecare să facă ce vrea. Nu ”noi”.
    Tu!
    Fă tu, dacă vrei, ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ok...
      Rectificare: I-ti trimit o imbratisare mare din partea mea, care este din suflet si pe care, te rog, sa o primesti!

      Ștergere
    2. Dacă e din suflet, primesc. 😊

      Ștergere
    3. Te asigur, Gelu, ESTE!:)

      Ștergere
  3. In mod obisnuit, ar trebui sa invatam si sa ne adaptam comportamentul dupa fiecare experienta puternica de viata pe care o traim. Astfel incat data urmatoare sa facem mai bine fata unor astfel de provocari. Eu personal, insa, nu am reusit decat sa disimulez cu greu in unele situatii, asa cum ai mentionat si tu. In schimb am primit loviturile din plin in continuare.
    Probabil pentru ca este scris in ADNul nostru sa avem incredere in natura umana si sa le acordam mai multe sanse celor din jur.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pe cea cu pielea smulsa de pe trup o cunosc mai putin, probabil nu am avut prea multe arsuri grave.. Dar o stiu pe aia cand ti se opresc motoarele.. Sau cand nu iti mai ajunge aerul intre respiratii.. Sau..
    In fine, pot sa intru si eu in club ?!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma scuzati ca ma bag si eu in discutie neintrebat :-) dar din cate stiu, cam toate geniile au fost catalogate de-a lungul timpului ca find usor deranjate la etajul superior... Sunt curios daca au fost evaluati tot de genii.. ?! Cine stie..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Daltonist
      Scuze ca ma bag si eu in comentariul tau, neintrebata:)), dar nu m-am putut abtine:)), deoarece mi s-a parut ca ai ridicat la "fileu" un punct foarte interesant:).
      Parerea mea, referitoare la cele scrise de tine, este ca geniile au fost, in general, declarate "nebune" numai de societate, acestia fiind foarte complexi, excentrici, neintelesi de majoritatea si, in cele din urma, inevitabil, cred eu, multi, si nefericiti, dar in cazul in care unii au fost declarati astfel si din punct de vedere medical, oficial, este foarte posibil ca acestia sa fi fost declarati tot de alte genii, ca ei, cum ai spus si tu, tot declarati sau nedeclarati oficial ( si vad unde i-ti pui problema cat de valida este afirmatia despre ei ca ar fi/sau fost "nebuni" ), dar aceasta nu inseamna neaparat ca cei din urma nu au putut da, la randul lor, poate, un diagnostic adecvat in domeniul lor, deoarece se stie ca cineva poate fi mult mai obiectiv cand este vorba de o alta persoana, decat cand este vorba de propria persoana. Iar geniile au fost briliante in domeniul la care au excelat, "nebuni" numai pentru cei care nu i-au inteles:).
      Numai parerea mea...:)

      Ștergere
  6. Scuze ca intervin in discutie. Dar de obicei, geniile, prin calitatile lor intelectuale sau creative exceptionale, sunt preocupate de alte lucruri inovative iar nu de elaborarea unor teste prin care sa determine QIul sau tulburarile psihice ale altora. Asa ca incadrarea a fost facuta mai degraba realizata de o persoana al carui QI se inscrie in media populatiei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @theoden
      E adevarat ce spui:). Eu ma refeream la cazurile in care geniile care fac studiul altui geniu sunt doctori, specializati in domeniu. Dar cred ca ideea ta face mai mult sens decat a mea, fiind varianta cea mai probabila.:)

      Ștergere
  7. *Am avut impresia ca "Daltonist" se referea tot la evaluari efectuate de genii in domeniu, dar, asa cum ai spus si tu, "theoden", cred ca acestea ar fi niste preocupari prea triviale pentru asemenea oameni.:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Am pus si eu o intrebare retorica cu raspuns continut.. :)) Daca ar fi sa ma bag si mai departe in seama, cred ca evaluarile se fac in general pe baza unui "normalitati" definita ca o medie. Inclin sa fiu de acord cu "theoden". Chiar, de unde vine "theoden" .. ?! :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Dar Gelutu nu are nici o parere pe acest subiect ?!? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Geniile borderline, mai rare.

      Ștergere
    2. @Gelu
      Frumoasa concluzie finala, concentrata simplu si genial in patru cuvinte! :))

      Ștergere
  10. Daca te referi la Theoden este o combinatie intre nume si prenumele pe care le am :). Daca te referi la zona de provenienta Bucuresti.

    RăspundețiȘtergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu-nu, ma refeream la ... data fabricatiei :)

    RăspundețiȘtergere
  13. @Seherazada
    Cui ii este adresata intrebarea?

    RăspundețiȘtergere
  14. Ah, sa nu uit.. Si ca sa nu te deranjezi de doua ori, imi spui te rog si ce inaltime ai ?!

    RăspundețiȘtergere
  15. @Seherazada
    Fara suparare, dar pot sa te intreb cum sunt relevante aceste informatii? Deoarece ma simt, un pic ;), de parca am devenit unul dintre subiectii care urmeaza sa fie evaluat si incadrat intr-o casuta, in baza unei formularistici speciale :) (cum se facea referire intr-unul dintre comentarii)
    Stu insa ca unele persoane au nevoie sa-si schiteze un portret mental asupra interlocutorului pentru a comunica cu el mai usor - mai ales in astfel de spatii... Din aceasta cauza, ai nevoie de astfel de date?

    RăspundețiȘtergere
  16. Trebuie sa iti fac cunostiinta cu cineva pentru un schimb de experienta :-)) Nu e nevoie sa imi dai aceste detalii daca nu te avantajeaza...

    RăspundețiȘtergere
  17. :) Mi-a placut intoarcerea din condei... Data fabricatiei: inceputul anilor '70; 176 cm. Acum tu stii daca ma dez/avantajeaza :)

    RăspundețiȘtergere
  18. La miștouri nu ne întrece nimeni în lume.
    :-)

    RăspundețiȘtergere

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.