joi, 24 august 2017

Cum ar fi?

Cum ar fi să (re)devin cuminte? Da, cuminte și inocent ca un copil.

Cum ar fi să nu mă mai atragă pizda precum cașcavalul pe șoricel? 

Cum ar fi să nu mă mai fascineze deloc materialul, lumescul, și să-mi îndrept atenția, puterea și resursele către spiritualitate, credință, iubire, Doamne-Doamne?

Cum ar fi să mă miște ajutorul aproapelui, al celui care cere cu stăruință la nevoie, mai mult decât să-mi hrănesc mațul propriu sau să-mi lustruiesc orgoliu, vanitatea și mândria, toate, abia acum la bătrânețe constat și admit, atât de păcătoase și nocive?

Cum ar fi să mă cheme la ele asceza și pustnicia mai repede decât minimalismul și mizantropia ce mă bucură și alină azi?

Cum ar fi să mă pasioneze cu adevărat și profund să mă cunosc pe mine însumi mai bine și să abandonez încercările de a cunoaște, ajuta, critica sau impulsiona pe alții?

Cum ar fi să ajung să promovez abstinența, monogamia, castitatea, căsătoria, familia și să fiu și pătruns de spiritul, nu doar de litera, bibliei în ceea ce le privește pe magicele făpturi ce sunt femeile?

Cum ar fi să-mi găsesc menirea și rostul pe acest Pământ și să-mi aud și apoi să-mi ascult, pentru prima oară, glasul inimii și să-i urmez fericit și liniștit, împăcat cu mine, calea?

Cum ar fi să se întâmple toate astea ca prin minune, fără ca să-mi fi propus asta, neforțat și chiar la un moment dat să fiu atras spre acestea cum eram odinioară magnetizat spre meschin, obscur, promiscuu?

Cum ar fi?



4 comentarii:

  1. De foarte multe ori esti pe aceeasi lungime de unda cu mine, dar numai ca forma Ieri compuneam un mail care incepea cu mai multe Ce ar fi fost? Se termina cu de cinci ori Cum ar fi?
    Ar fi de asteptat dar e foarte putin probabil. Naravul din fire n-are lecuire. Cun ar fi ca eu sa ma linistesc si sa accept ca oamenii sunt asa cum sunt si,spre deosebire de mine unii chiar sunt hotarati sa si faca ceea ce spun. Fraza asta ar fi trebuit sa o scriu exact invers. Cum ar fi ca eu sa an clar in minte ceea ce trebuie sa fac si cum ar fi sa fi facut pana acum macar jumatate din ce mi am propus.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am uitat. Ar fi bine si pentru tine si pentru ea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă ai uitat e bine! E foarte bine! Înseamnă că nu era important, era nesemnificativ. E perfect că ai uitat. Mergi mai departe. Uitarea are rolul ei, terapeutic.

      Ștergere

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.