vineri, 26 decembrie 2014

Clarificări simple

Răspund cititorilor mei dragi... :-)
Sunt mulți, foarte mulți care vor să încetinească, dar nu pot, sau vor să simplifice viețile lor, dar nu știu cum. Fiecare are niște bariere, personale, la care se mai adaugă cele sociale sau ale grupurilor în care este inclus cu sau fără voia lui. Mulți mi-au scris cu diverse probleme, cu neclarități, sau chiar cu situații concrete din viața lor - cerându-mi o părere, o soluție sau o rezolvare. Sau măcar un punct de vedere din partea cuiva care pare mai ”zen” - am citat din C.C.


Zilele trecute am primit un email de la o doamnă deosebită, ce dorește să rămână anonimă, cu care am corespondat mai susținut în ultima vreme și care are mereu ceva interesant de punctat și de menționat. Iată cu ce m-a pus la treabă
și-i mulțumesc pentru asta, răspunzând astfel și altora cu nelămuriri similare scrise mie (sau chiar nescrise) :-)  :

”Buna:)!
     Nu ai mai scris... Nu am avut ce sa citim cand ne-am baut cafeaua dimineata:(...  Nu vrem sa punem presiune pe tine, este numai ca ducem lipsa articolelor tale:)... 
      Referitor la incetinirea si simplificarea vietilor noastre pe care tu o promovezi, sau, mai bine zis, pe care o sugerezi:) ..., inteleg ca fiecare din noi avem o diferita perceptie a lucrurilor, diferite nivele de sensibilitate a constiintei, care difera de la unul la altul, in functie de capacitatea de intelegere, de inteligenta, de spiritualism/religie, educatie, mediul in care traim. Ce mie mi s-ar parea ca este un lux, o extravaganta, tie s-ar putea sa ti se para ca este o necesitate, sau invers, si exemplele pot continua:). La fel cred ca este si in cazul problemelor, exceselor care sunt raportate la  constiinta... Ma gandesc ca este/ar trebui sa fie un PLAN de simplificare PERSONALIZAT pentru fiecare dintre noi ( si pe care cred ca tu i-l cunosti, ca detii secretul acestuia:))  ...Glumesc:))!  ), care, raportat la parametrii mentionati mai sus ( acele capacitati, trasaturi ), ai fiecaruia dintre noi, sa ajute si, executat corespunzator, sa asigure un succes al acestui proces... Intrebarea mea pentru tine este:)) : Ce crezi de acest detaliu al subiectului si, mai ales, ce intrebari ar trebui sa ne punem fiecare dintre noi atunci cand ne dorim sa schimbam ceva, ca sa avem un succes?  ( ...Nu stiu exact daca ma exprim bine si daca ce intreb face vreun sens..., dar sper ca intelegi ceva de aici si ca o sa fi dragut si o sa-ti dai cu parerea:)... ). Si NU, nu vreau sa fiu ca tipul acela de care ne-ai povestit intr-unul din articolele tale, care a vrut sa-i spui in trei cuvinte solutia la problema sa, deoarece nu avea timp:))! I-mi dau seama ca este un proces complex, care pana la urma tot noi trebuie sa gasim solutiile, dar unde ajuta, totusi, sa intrebi expertii;)).
      Sper ca esti bine si ca ai avut un weekend placut:).
      Numai bine, Gelu:)! ”

Voi răspunde pe puncte, succint, urmând ca apoi, în urma altor întrebări să detaliez:
  • eu nu sunt expert, departe de mine gândul ăsta, eu însumi sunt ”în lucru” încă în multe aspecte ale vieții; am scris aici câte ceva despre asta.
  • regula principală, dacă există așa ceva, sau rezumatul esențial al unei vieți mai simple și implicit mai liniștite este ”Fă și cumpără mai puțin!”. Cred că în ”mai puțin” este cheia.
  • nu este nici un lux și nici o extravaganță - ba dimpotrivă, oricine poate încetini - dacă își dorește cu adevărat, nu doar din gură, toți am putea, dacă vrem - bineînțeles, avea parte de simplitate și o viață mai ușoară.
  • Din fericire suntem diferiți, aşa că trebuie ca fiecare să adapteze ceea ce i se potriveşte personalității proprii şi situației de moment; corecturi şi modelări se pot face continuu, fiecare ştie mai bine ce este potrivit pentru sine. Da! Fiecare găsește în interiorul lui răspunsurile bune.
  • sigur că există un plan personalizat, aplicabil individual, și este normal să fie așa; dau doar un exemplu concret: dacă unuia simplificarea și încetinirea înseamnă să renunți la Logan și un job anost și prost plătit la stat pentru a merge cu bicicleta și a deschide o florărie proprie - asta era pasiunea vieții ei, pentru altul simplificarea și încetinirea poate însemna renunțarea la un BMW preparat sportiv și/sau la un Subaru Tribeca full-options pentru un Mercedes normal și simplu, și părăsirea unei corporații din poziție de management pentru a-și administra sănătatea, posesiunile și pentru a scrie povești...
  • am scris despre mine și despre câteva metode personale de a simplifica, încetini și îndepărta de tot ce nu este absolut necesar; în 8+1 pași, aici.
  • liniștea este un ingredient cvasi-necesar; am scris despre liniște puțin aici, dar ideea generală în legătură cu ea ar fi următoarea: este bine să avem liniște în viețile noastre, jur-împrejurul nostru, dar mai ales în suflet și neapărat în creier, pentru că singurul far călăuzitor veritabil este vocea noastră interioară, dar care se face auzită doar când ambientul permite;
  • cred că a te mulțumi cu puțin este extraordinar, am menționat câteva lucruri simple pe care eu sunt ”invidios” aici și care-mi produc o bucurie imensă de fiecare dată când le văd și întâlnesc; fiecare are ceva similar și se poate inspira din...
Iar eu nu (cred că) sunt un guru. N-am pretenţia asta. Poate aș fi doar un upaguru (prilejuitor). 
Nu sunt deținătorul unic al adevărului. Nici unic, nici absolut. 
Sunt doar un povestitor. De încetineală.

6 comentarii:

  1. Nu stiu daca te ajuta, dar eu am inceput sa meditez si m-am lasat de mai multe lucruri. Meditatia cu mantre in sanskrita...

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Lineth, ești cam agitată și nehotărâtă. :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Probabil, in viziunea ta sunt...dar uiti ca suntem persoane diferite si gandim diferit, iar eu am dreptul sa cred ceva. Cred ca nu orice meditatie este buna, cred acest lucru, mai documenteaza-te, ceea ce e la moda, nu inseamna ca e si bun. Observ ca mi-ai sters si mesajul :)). Ti-a deranjat ordinea pe aici, oricum ai suficienti adepti ;).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lineth, draga mea,
      Le numerotez să-ți fie mai uşor:
      1. Aşa cum scrie şi mai sus, "Acest comentariu a fost eliminat de autor." tu singură-singurică ți-ai şters mesajul. Autorul eşti tu, clară?
      2. Eu nu şterg nici un mesaj, niciodată n-am făcut-o.
      3. Poți crede ce vrei tu, doar să fii liniştită şi mulțumită. Eşti?
      4. Nu mă interesează adepții, de aia nici n-am, am acceptat ironia ta gratuită, falsă şi neprovocată, dar te iert: cum spuneam mai sus, acum un an, eşti agitată şi nehotărâtă.

      Pace!

      Ștergere

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.