miercuri, 1 decembrie 2021

”Niciodată” să nu spui niciodată.

Am auzit de prea multe ori ”eu...niciodată aia și ailaltă...”.

”Niciodată eu nu am să fac chestia asta sau chestia aia, e rușinos, eu nu-s genul, e scârbos...!” Și acel ”niciodată” a durat câteva ore sau maxim o zi.

Am auzit de prea multe ori ”eu nu am să îl părăsesc niciodată pe cutărescu, este Bărbatul vieții mele, este iubitul meu, este soțul meu, este viața mea, sufletul meu, niciodată-niciodată nu am să mă despart de el”. De prea multe ori de la verbalizarea acestor cuvinte până în momentul în care acel ”niciodată” ”în vecii-vecilor amin!” a venit n-au trecut mai mult de câteva câteva ore sau zile. 

Să nu spui niciodată ”niciodată” este o vorbă măiastră. Planurile sunt făcute pentru a te ghida, dar ele sunt orientative, nu fixe. Un plan bine întocmit îți permite ca pe parcurs, pe traseu, în baza elementelor din teren nou apărute, să poți să modifici traiectoria sau amplitudinea, sau forța, sau durata, de așa manieră încât să îți optimizezi rezultatul sau să îți atingi ținta mult mai bine sau mult mai ușor.

Femeile fac asta natural, ancestral, bărbații trebuie învățați sau ghidați în acest sens.

Niciodată să nu spui ”niciodată”.

Un comentariu:

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.