sâmbătă, 14 noiembrie 2015

Ascultă și curva și porcul

Am fost mirat să observ de multe ori în viață, la diverse negocieri de business sau personale, că mulți dintre cei cu care negociam nu-și doreau nici măcar jumătate din cât estimam eu și colegii sau echipa managerială ori familia și prietenii.

Evident că unii bărbați sunt porci. Dar nu cred că așa sunt toți. La fel și cu femeile. E rău să generalizezi, ai putea greși și pierde oameni valoroși de pe lângă tine dacă te iei după aparențe. Să sapi mai mult e obositor, dar poate și hrănitor sau satisfăcător la un moment dat.

Au fost nenumărate cazurile când, în momentele cele mai delicate și tensionate, când părea că ruptura este iminentă și ireconciliabilă, cealaltă parte a baricadei își dorea, de fapt, doar să fie ascultată. Atât! Ascultată cu atenție. Chiar o fostă iubită mă ruga să repet ce am înțeles din conversația noastră. Cam cum fac eu acum cu Maria, nepoata mea.
Cealaltă parte a baricadei cerea de multe ori imperativ, deseori ultimativ, doar atenție și să fie înțeleasă. Știu că este greu de făcut asta, de multe ori speri și crezi că poți rezolva niște probleme cu o ofertă de bani mai mulți sau alte obiecte, dar te poți înșela amarnic.


În primăvară am fost apostrofat puternic de doi amici pentru că stau de vorbă și chiar m-am întâlnit să discut cu ”acea curvă” și că am acceptat să iau și banii rămași restanți de trei ani. Am încercat să le explic că ea are punctul ei de vedere, și pe care-l susțin și cred și eu, ușor diferit de povestea lui. Că ea, fraiera, a fost prinsă în flagrant este o cu totul altă poveste. Dar nici el nu este, n-a fost niciodată, ușă de biserică. Iar cu pietre să dea primul cel fără de păcat.

Oricum problema lor nu este aici, pentru că rămân la ideea că apa călduță face multe nou-nouțe - am mai spus și scris despre asta.

Cred că cel mai grav lucru este că nu se comunică, că nu se caută fondul, originea, problemei și că se lucrează doar pe efecte. 
”Am prins-o cu altul, e curvă, o pedepsesc. Eu n-am fost prins...”.
Dacă nu ne vom uita cu atenție și în curtea noastră, să vedem bârna din ochiul nostru, cred că va fi imposibil de eliminat posibilitatea repetării evenimentelor similare.

Pun doar o întrebare: următoarea femeie, este valabil și la bărbați, din viața ta, după ce ai pățit asta identic cu trei deja, nu cumva va face la un moment dat fix la fel? Poate că altceva sau altcineva ar trebui schimbat. Nu sunt sigur că femeia e problema aici. Și nici bărbații-porci care-ți ies toți numai ție în cale.



Cred că în orice împrejurare o bună comunicare ajută mult. Dar o comunicare reală, efectivă. Adică una în care se folosesc și gura și urechile. Dar mai ales ochii.
Să asculți, cu atenție, reală atenție, semenul tău, partenerul tău, aproapele tău, poate face mult bine. Ție și viitorului tău.
Să și depui efort spre rezolvarea problemelor de fond, nu doar a efectelor, prin dialog răbdător, susținut și argumentat, cred că produce minuni. Adevărate minuni. Din alea cu zâmbete largi pe față. Şi în suflet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.