sâmbătă, 8 septembrie 2018

Tu pe cine îmbogățești?

Tu știi cui îi faci mâna mare și pe cine faci bogat în timp ce tu, în cel mai fericit caz, stagnezi sau treci de la un an la altul pe credit?
Nu?
N-are nimic.
E ok.
Nici eu nu știam acum vreo zece ani, dar am citit câte ceva, am mai stat puțin pe gânduri, am vorbit cu unul și cu altul și apoi m-am reorganizat și m-am restructurat.
N-a fost deloc ușor, dimpotrivă, recunosc!, dar merită fiecare efort și renunțare.

Chiriașii bagă bani în buzunarele proprietarilor și-i îmbogățesc.
Votanții naivi bagă bani în buzunarele politicenilor corupți și-i fac bogați și aroganți.
Cei cu credite nesăbuite, îndatorații de toate formele și culorile, bagă bani buni în buzunarele bancherilor și ai finanțatorilor și-i fac și mai bogați și mai hapsâni.
Angajații fac bani pentru angajatorii lor, argații bagă bani în buzunarele arendașilor. Da, directorii și vicepreședinții sunt tot niște angajați, dar având lesa mai la larg lăsată și mai multe cereale crănțănele în blid.
Consumatorii, cumpărătorii nechibzuiți, bagă bani frumoși în companii și corporații îmbogățindu-le fabulos și nemeritat.

Investitorul își bagă bani în buzunarul lui, zi de zi, an de an, se face bogat el pe sine prin munca sa.

Ce are un investitor și n-au ceilalți de mai sus?
Doar patru mici calități:

1. Viziune.
2. Curaj.
3. Încredere.
4. Răbdare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.