vineri, 21 septembrie 2018

Să te simți bine. Orice ai...

...face. Orice ai avea. Orice ai fi. Sau oricine ai fi.

Asta cred că este rețeta fericirii pe termen lung. Altă rețetă, că-s mai multe.

De ceva luni de zile n-am mai făcut yoga, nici singur și nici ghidat. Nici măcar teleghidat. Am fost prins anul acesta cu evenimente și proiecte mult peste puterile și nevoile mele, am încercat să ajut pe alții pierzându-mă pe mine. Cum recunoștință și mulțumiri trebuie să aștepți doar de la Doamne-Doamne, niciodată de la oameni, am plâns câteva zile și m-am repus pe șine pe vechiul drum.

Tot timpul să ai drumul tău aproape. Oamenii vin și pleacă de lângă tine, dar dacă tu te-ai pierdut pe tine de prieten... ai pus-o. Grav! De le mai multe ori este iremediabil și irecuperabil.

Vorbeam acum o oră cu electrotehnistul meseriaș și serios pe care l-am moștenit de la tata. Am ajuns la el să-mi ascută cuțitul mașinii de tuns iarba. Tipul face yoga de prin ”78, când eu eram sugar. Tot vorbind cu el de diferitele tipuri de yoga, eu venind entuziast cu informații și practici proaspete, moderne, la un moment dat mă oprește din tiradă și tace câteva secunde. Îmi dau seama că-l plictiseam și atunci îl întreb dacă mai face yoga. Îmi zice că nu mai are timp și că nu mai face pentru că nu mai are plăcere. Au apărut alte preocupări în viață. Iar yoga este o mișcare, o gimnastică la fel fel ca toate celelalte feluri de a face sport și de a face ce-ți place și ce te face să te simți bine. Unii aleargă, alții dau la sac, câțiva trag de fiare, puțini înoată sau merg pe bicicletă. De fapt toate sunt egale pentru un om normal. Performerii se exclud de aici.

Eu asta gândesc acum, să-mi fie cu iertare. Poate că nu există nici o rețetă magică în viață. Poate că nu există nici un sport perfect sau complet sau ideal. Fă sportul, sau gimnastica sau mișcarea, care te face să te simți bine și după care zâmbești mereu la finalul exercițiilor. Când nu mai zâmbești la final, chiar atunci, cred că este un moment bun să te oprești și să încerci și altceva. Altceva ce-ți place.

Atât: să te simți bine. Pare egoist sau hedonist, dar s-ar putea ca multe rezolvări să-și aibă fundamentul aici.
Fă doar ceea ce te face să te simți bine, măcar până treci momentul greu sau pasa neagră. Apoi mai vezi tu ce-i mai bine pentru tine sau viitorul tău.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.