miercuri, 2 ianuarie 2019

Evoluția cuplurilor

Care cupluri?

Acum vreo douăzeci-treizeci de ani, și am indicii că era identic și cu alte patru-cinci decenii înainte, orice tip modest intelectual, orice tip ”simpluț”-mediu, avea ușor un apartament în proprietate, n-avea grija zilei de mâine și se baza pe femeia lui pe care, în 90% dintre cazuri o luase virgină și-i era oarecum proporțional loială. Femeia lui ținea cu casa. Femeia lui ținea cu el.
Azi, 2018-2019, cunosc zeci de bărbați bine dotați intelectual și fizic, care plătesc rate grele la bănci pentru casă sau ”acase”, nu sunt deloc liniștiți privind ziua de mâine, dimpotrivă!, și nu se pot baza pe femeile lor nici de la pat până la ușa din casă. Între ușa casei și poarta curții se poate întâmpla absolut orice și ei sunt perfect conștienți de asta și stressați direct proporțional. 
Nu cunosc nici măcar un bărbat care să fi luat în ultimii douăzeci de ani o femeie virgină sau măcar să fi cunoscut el pe altul care luase vreuna cu zero km. Niciunul! Cu kilometrajul dat peste cap și-au luat 90% dintre șschmeckerii tari în gură, dar neatenți. Unii plătesc pensie alimentară de le sar capacele.
Femeia modernă ține cu orice e de făcut în afara casei, nu stă nici una gospodină sau să țină cu căminul, cu căldura lui ”acasă”.
Despre loialitatea din 2018-2019 nu mai are sens să comentez, fiecare știe care este situația. Instagramul și feisbucul vă poate da detalii, dacă ești oarbă, rea sau proastă.
Dar eu n-am astfel de cititoare, ale mele sunt altfel, mai rare.

Eu nu mă plâng, sunt bucuros și mulțumit fix cu ceea ce este 2018-2019.
Există alt model?
Avem altă șansă?
Eu nu cunosc.
Și nici nu cred că mai există.

(Da, mp!, este perfect valabil și invers.)

Și da, și eu te iubesc și eu sunt liniștit cu asta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.