joi, 27 iunie 2019

Investiții, erori, pierderi și plusuri. (N.Y.)

În curul gol venim pe Pământ din burta mamei, în curul gol plecăm înapoi în pământ. Tot ce avem în timpul vieții este pe plus, este profit, este un câștig, omul n-are cum pierde niciodată în viață atâta timp cât este recunoscător, mulțumit cu ceea ce are și are suficient și corect.

Lunile trecute mă plângeam de o investiție proastă din care am ieșit și mai prost. Mi-am adus aminte de alte zeci de decizii eronate pe care le-am luat și din cauza cărora am pierdut o avere. Sau două, unii ar spune chiar trei. În greșelile mele pot regăsi lejer două-trei imobile bune spre foarte bune în zone excelente. Dar bunul simț mă obligă să mă opresc aici, brusc, și să scot recunoștința de la naftalină: am mult mai mult decât marea majoritatea a celor din jur, iar eu nu trebuie să uit niciodată că am venit la pielea goală din mama. Iar ceea ce am eu, nu tangibil sau material ori financiar, este mult mai valoros decât au mai toți ceilalți, dacă e să fii atentă și onestă.

Cea mai bună investiție este cea în care profitul îți vine și repede ca să prinzi curaj, dar și constant pe termen lung ca să ai confirmarea deciziei corecte de intrare în tranzacție.
Ideal ar fi să nu fim atașați de bunuri, de nimeni și de nimic. Se spune că în detașarea relativă față de atașamente stă liniștea și fericirea.
Acum, spre bătrânețea tinerească ce mă reclădește zi de zi, pot spune că cea mai bună investiție este acea pe care nu te sperii s-o pierzi niciodată pentru că o ai pentru totdeauna în tine, nu în interior.

”Ti-a crescut ceva pe cap”

I love you too!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.