joi, 25 mai 2023

Spinul, șchiopătatul, rana și durerea.

Am tăiat zilele trecute mai multe crengi de copaci, copaci cu totul și ceva din trandafiri. N-am terminat, mai continuu săptămâna viitoare, cu voia Bunului Dumnezeu. S-a făcut ceva mizerie pe jos de la drujbă. Eu desculț pe acolo, normal. O țepușă, mică și subțire, mi-a intrat imediat la începutul călcâiului stâng unde era pe vremuri durerea cauzată și de fasciita plantară. (Apropos, fuse și se duse și ea). Asta se întâmpla cel mai probabil sâmbătă-duminică, maxim luni dimineață. Nu știam atunci de asta.

Marți seară la masaj am simțit o dată o zgârietură ciudată în talpă și mai apoi o înțepătură ascuțită în același loc. Am bănuit că ceva mi-a intrat în călcâi, cel mai sigur din curte de la țară, chiar dacă eu mai mersesem desculț și prin București ulterior.

Miercuri seară târziu când am ajuns acasă și mi-am scos șoseta am simțit din nou durerea. Am pus mâna acolo și durea. M-am uitat și era și inflamat puțin, începuse să se infecteze jur-împrejurul intrusei. Eram obosit, am zis c-o scot a doua zi dimineață.

A venit dimineața, joi. Am plecat la sală, apoi am mers cu M. să mâncăm, am ajuns la o programare la doctor, apoi am mers să iau mașina de la service și mai târziu la cumpărături. N-am simțit nimic în talpă toată ziua, am zis că s-o fi resorbit și a trecut singură. 

Acum e joi seara. Am ajuns acasă după încă o întâlnire și ceva mers pe jos și am zis să mă uit totuși la țepușa din talpă. Nu mă durea. Spinul era tot acolo, inflamația crescuse, durerea locală, la atingere doar, de asemenea. Atunci am luat măsuri: ac, alcool, pensetă. Am strâns mai întâi cu unghiile ca să-i scot capul și s-o extrag ulterior cu penseta. N-a mai fost nevoie. A sărit singură, țepușa, cu tot cu ceva puroi. Penseta n-a mai fost folosită. Doar puțin alcool.

Acum mă doare mult mai tare aproape toată talpa. Mă doare mult mai tare decât atunci când spinul era în carne și zona se infectase. E o durere surdă, ciudată. Am șchiopătat o perioadă prin casă și prin curte de la un mm de intruziune în piele.

Dar știu din experiență că mâine nu voi mai avea nimic, voi fi ca nou, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

Această postare nu-i despre țepușe în talpă, nici despre spini care nu te lasă să mergi mai departe, nici despre șchiopătat, nici măcar despre rană, nici durere.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.