marți, 16 octombrie 2018

Nimic. Nichts. Rien. Nada. Canci. None.

Nu știu mai nimic.

Au fost dese momentele de-a lungul ultimilor ani când credeam că știu totul într-un domeniu sau o nișă, despre ceva sau cineva.

Modestia este una dintre calitățile cele mai importante în viață, poate chiar pe locul trei:
imediat după răbdare și moderație.
A trebuit să accesez niște nișe noi în trading, să explorez analize și indicatori variați, la fel ca și în chestiuni sentimentale sau sportive, ca să realizez cu stupoare, în ultimile șase-nouă luni, că de fapt, nu știu mai nimic acolo unde mă credeam ”tătic”.

Am fost un arogant ordinar și asta m-a costat scump. Nu-mi pare rău de banii pierduți în investiții pripite, nechibzuite, mă miră că am fost atât de mândru și de curajos în relațiile om cu om, mă știam mai precaut, mai prudent, ca și în sport unde nu-mi riscam sănătatea sau rezultatul prea ușor.

Dar lecția bine însușită îți poate proteja alte investiții mai vechi și mai mari, adu-ți aminte să nu riști niciodată mai mult de 5% din portofoliu pe activele puternic fluctuante, și te poate face mult mai atent la oportunitățile viitoare ce vor veni negreșit.
Ești pregătit(ă)?



8 comentarii:

  1. Vrei sa spui ca principiile din trading se aplica si sentimentelor?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cam da. Citesc de vreo săptămână pe greii tradingului mondial. Se aplică perfect oriunde acele principii.
    Mai aștept cam într-o lună o carte grea și scumpă din USA, poate ea să spună altceva. Dar mă îndoiesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cand sentimentele devin tranzactii, poti sa te stergi la fund cu ele. Parerea mea.. Dar fiecare e liber sa creada si sa aplice ce si cum vrea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cunoști bine câteva principii de trading? Zi-mi și mie vreo două-trei, din cele de bază, și mai vorbim apoi dacă la cur trebuie să te ștergi cu ele.
    Nu-i părerea mea, e a specialiștilor în domeniu. Aștept cu interes trei principii de trading pe care le stăpânești tu.
    Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Uite una emisa de tine: sa nu investesti mai mult de 5% din total capital pe active fluctuante.
    Nu e din trading ?! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și de ce să te ștergi la fund cu principiul acesta? Ce cusur are? Tu ai investi mai mult de 5% într-un ”activ” puternic fluctuant?

      Ștergere
  6. Eu nu am spus ca principiul e de sters la fund atata vreme cat se aplica tradingului. Am spus ca sentimentele care devin tranzactii sunt de sters la fund cu ele...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca de obicei: eu te întreb una, tu răspunzi alta. Eu vorbesc de principii, tu te mulțumești cu o comparație mere-pere.

      Ștergere

Iertatul tata avea o vorbă, învățată de la naşu-bătrânu, naşul lui de cununie, surd şi el ca şi mine, Dumnezeu să-i ierte pe amândoi, care tradusă sună cam aşa:
”Banii, puțini-mulți, să fie cu noroc, să te bucuri de ei. Doar la doctori să nu-i (fii nevoit să-i) dai.”
Mulțumesc.